רפואת ספורט והזרקת PRP

יצירת קשר
ניווט

מהי רפואת ספורט?

רפואת ספורט היא תחום חדש יחסית בעולם הרפואה. עולם רפואת הספורט מקיף את כל תחומי הפעילות הגופנית, המקצועית והחובבנית, ומספק דרכי טיפול במחלות שונות, תוך מתן דגש על דרכי החלמה יעילות מפציעות. עולם רפואת הספורט משלב תחומי ידע רבים, וההתמחות בו מתבצעת לרוב במסגרת לימודי המשך או לימודים משלימים. רפואת הספורט מקיפה תחומים רבים שיכולים לפגוש מטופלים גם מחוץ לאימונים, ביניהם תזונה, טיפול בפציעות, פסיכולוגיה, תהליכי שיקום ועוד.

רפואת ספורט והזרקת PRP

מה מאפיין פציעות ספורט?

אחד הדברים שמלווים אנשים העושים פעילות ספורטיבית, בכל רמת כושר, הוא פציעות. פציעות ספורט עלולות להופיע בכל סוגי אימוני הספורט, אצל מתאמנים בכל דרגת קושי ובכל רמת ניסיון. פציעות ספורט שאינן מטופלות בזמן, עלולות להחמיר ולגרום לקשיים בתנועה ו/או לכאבים כרוניים באיבר הפגוע. פציעות הספורט הנפוצות ביותר פוגעות בשרירים ובגידים, כדוגמת קרעים בשרירים שונים, ניוון שרירי או מתיחות חריפות.

הזרקת PRP לטיפול בפציעות ספורט

פציעות ספורט רבות פוגעות בשרירים ובגידים, כדוגמת קרעים בשרירים שונים, ניוון שרירי או מתיחות חריפות. אחת מדרכי הטיפול החדשניות והיעילות בכל אלו היא הזרקת PRP -Platelet rich plasma על ידי רופא מומחה ספורט. הזרקת PRP כוללת פלסמה עשירה בטסיות, המעודדות את הגוף בתהליכי החלמה וריפוי.
הפלסמה בטיפול נלקחת מגופו של המטופל, והיא מוחזרת אליו באמצעות זריקה לשריר ו/או לגיד הפגוע –  מדובר בפעולה פשוטה ואפקטיבית ביותר. התאמה לטיפול נבדקת על ידי רופא הספורט. חשוב לדעת כי אנשים הסובלים ממחלות המשפיעות על טסיות הדם אינם מתאימים לסוג טיפול זה.

כיצד נערכת הזרקת PRP?

במסגרת טיפול ה-PRP, נלקחת דגימת דם קטנה מהמטופל, ממש כמו בבדיקת דם בקופת החולים. בקליניקה בתנאי מעבדה באמצעות צנטריפוגה, הדם יעבור הפרדה למרכיביו הקטנים ביותר, מה שיאפשר לרופא לבודד את שכבת הטסיות בעלת יכולת החידוש והריפוי של השריר ו/או הגיד שנפגעו. את שכבת הטסיות, רופא הספורט יחדיר אל השריר/הגיד הפצוע באמצעות מזרק. במרבית המקרים, המטופל יצטרך מספר הזרקות PRP על מנת להגיע לתוצאה מקסימלית. מספר הזרקות הPRP  משתנה בין מטופל למטופל, ולפי חומרת הפציעה.

הזרקת PRP

החלמה לאחר הזרקת PRP

מלבד העובדה כי ה-PRP הוא חומר ביולוגי, טבעי ומרפא, יש לו יתרונות נוספים. מלבד כאב מקומי באזור הזריקה, שיכול להימשך כמה ימים, כמעט ואין תופעות לוואי אחרות. במקרים נדירים, מטופלים יחושו בנפיחות במקום הזריקה, או שהם יפתחו חום. במקרים אלו, יש לפנות אל הרופא המטפל באופן מידיי. יתרון נוסף של טיפול ה-PRP הוא שמיד לאחר הטיפול ניתן לחזור לשגרה, לא משנה היכן התבצעה הזריקה. עם זאת, מומלץ לא לבצע פעילות גופנית מאומצת המערבת את השריר המטופל בשבוע שלאחר הטיפול, או בתקופת הטיפולים המוגדרת.

מהם יתרונות הזרקת ה- PRP?

טיפולי PRP הם בשורה של ממש עבור תחום רפואת הספורט. זריקות אלו מאפשרות לנו לסייע לספורטאים להתגבר על הפציעות שלהם בצורה מהירה, טבעית ובטוחה. מטופלים רבים מדווחים על הצלחה של טיפול ה-PRP שעברו, ועל חזרתם המהירה לשגרת האימונים שלהם. העובדה כי הטיפולים מתבצעים על בסיס חומר ביולוגי בגוף, מאפשרים התאמה מקסימלית של הטיפול לכל מטופל, מה שיכול להסביר את אחוזי ההצלחה הגבוהים שלו.

ד”ר עמיחי לבקוביץ – רפואת ספורט והזרקת PRP

ד”ר עמיחי לבקוביץ, מומחה ברפואה פיזיקלית ושיקום. בשנים האחרונות, רופא בכיר במחלקת השיקום במרכז הרפואי “בני ציון” בחיפה, אחראי על יחידת שיקום יום. מתמחה ברפואת ספורט ובשיקום מיני, יועץ בנושאי שיקום ורפואת ספורט במרכז הרפואי חיים מלאים בקריית מוצקין.

ייעוץ לרפואת ספורט והזרקות PRP במרכז רפואי חיים מלאים

צור עמנו קשר עוד היום לקביעת תור לרופא ספורט והזרקות PRP במרכז רפואי חיים מלאים. לחוויות ייעוץ אחרת המשלבת מומחיות, מקצועיות, שרות וזמינות!

נגישות