פיזיותרפיה בקריית מוצקין

יצירת קשר
ניווט

מהי פיזיותרפיה ובמה היא מטפלת?

הפיזיותרפיה הנה תחום פרא-רפואי העוסק באבחון, שיקום ומניעה של בעיות במערכת התנועה. בטיפול הפיזיותרפיה עוסקים בשיפור של מגוון יכולות – תפקודיות, גופניות, בטיפול בבעיות עצביות, שריריות ושלדיות במגוון תחומים אצל המטופל. בפיזיותרפיה קיים מגוון רחב של התמחויות הכוללות: טיפול פיזיותרפיה אורטופדי, נוירולוגי, נשימתי, לימפטי, שיקום אונקולוגי, לגיל השלישי ועוד. שיטות הטיפול בתחום הפיזיותרפיה הינן אקדמאיות ומבוססות על ידע רפואי ומחקרים מדעיים רבים שנאספים ומתפתחים במהלך השנים.

פיזיותרפיה בקריית מוצקין

הפיזיותרפיסטים הינם בוגרי לימודי תואר ראשון, ארבע שנתי בפיזיותרפיה באוניברסיטה לרבות סטאז’ במסגרות הרפואיות השונות, ובעלי התמחויות מגוונות. הפיזיותרפיסטים מומחים בטיפול במערכות השרירים, השלד והעצבים. בהתאם לתהליך הקבלה והבדיקה על ידי הפיזיותרפיסט מתבצע אבחון פיזיותרפיה ובונים תכנית טיפול פרטנית ומיטבית לכל מטופל.

מהי מטרת טיפול הפיזיותרפיה בקריית מוצקין?

מטרת טיפולי הפיזיותרפיה במרכז חיים מלאים בקריית מוצקין היא להביא את המטופל שחלה ו/או נפגע לשיקום מיטבי וחזרה לפעילות חיי היום יום. לאחר אבחון הפיזיותרפיה הכולל קבלת ובדיקת המטופל, לכל מטופל נקבעת תכנית טיפול מקצועית על ידי הפיזיותרפיסט המאבחן. תכנית הטיפול בפיזיותרפיה מותאמת באופן אישי לכל מטופל ומסתמכת על תהליך הקבלה הקליני, הממצאים הרפואיים, המסמכים וההיסטוריה הרפואית, הצילומים, ההדמיות והבדיקות האבחנתיות של המטופל. כל ווכנית לטיפול בפיזיותרפיה מורכבת ממטרות לטווח קצר וארוך.

מה כוללים טיפולי הפיזיותרפיה בקריית מוצקין במרכז שלנו?

בפיזיותרפיה האורטופדית אנו מטפלים באנשים עם פציעות שונות ממקור אורתופדי, לדוגמא: טראומה, ניתוח אורטופדי, תאונת דרכים, החלפת מפרקים, קרע בשריר ופציעות ספורט חובבני או מקצועי או פציעות כתוצאה ממאמץ יתר, דהיינו מצבים של עומס מתמשך על רקמות הגוף כגון שרירים, גידים, עצמות ו/או רצועות.

פיזיותרפיה בקריית מוצקין 02

במפגש הפיזיותרפיה הראשון בקריית מוצקין, הפיזיותרפיסט מבצע קבלה ובדיקה למטופל תוך התייחסות להפניית הרופא, לרקע הרפואי ותוצאות הבדיקות הרפואיות. במידת הצורך נערך על ידי הפיזיותרפיסט ניתוח של הרגלי חיים והשפעות ארגונומיות כמו איכות שינה, תזונה, בדיקות פיזיקליות. כמו כן נקבעות המטרות הטיפוליות באמצעות פיזיותרפיה  (קצר/ארוך) בהתאמה למטופל.

במהלך טיפולי הפיזיותרפיה מתבצע שימוש באמצעים מגוונים הכוללים שילוב של טכניקות טיפול שונות: ידניות, שימוש במכשור רפואי מגוון, הדרכה לבית, תרגול אקטיבי ואביזרי עזר. כל אלו בתמהיל שונה לפי הצורך שעלה בטיפולי הפיזיותרפיה.

פיזיותרפיה בקריית מוצקין 03

מה כולל טיפול הפיזיותרפיה הלימפטי בקריית מוצקין?

בפיזיותרפיה הלימפטית אנו מטפלים באנשים עם בצקות ונפיחויות כרוניות עקב ליקוי או חוסר בתפקודה של מערכת הלימפה. לרוב הבצקות והנפיחויות יכולות להופיע בידיים ו/או  ברגליים של המטופל וכן באזורי גוף נוספים כגון: בטן, חזה, גב ופנים.

להשפעת הנפיחות (הבצקת) השלכות ברמות שונות על המטופל; אסתטית (שינוי במתאר ידיים/רגליים), תפקודית (קושי ללבוש חולצה ולנעול נעליים) ועד בריאותית (סיבוך של צלוליטיס ופצעים קשיי ריפוי). הבצקות יכולות להופיע בגילאים שונים; בילדות, בגיל ההתבגרות ובבגרות.

להופעת הבצקת סיבות שונות ומגוונות כגון תורשה (נדיר) ובמצבים משניים בהם יכולות להופיע בצקות ונפיחויות:

  • לאחר טיפול במחלת הסרטן (הקרנות/כריתת בלוטות)
  • על רקע נייחות/חוסר תנועתיות
  • במצב משני לאי ספיקת ורידים כרונית
  • ממקור של ליקוי מולד או גנטי של המערכת הלימפטית
  • במצב משני לפצעים קשיי ריפוי
  • לאחר טראומה וניתוחים
  • לאחר ניתוחים אסתטיים


במפגש הפיזיותרפיה הלימפטי הראשון מתבצעת קבלה לטיפול וכוללת מעבר על סיבת ההפניה לטיפול הפיזיותרפיה, מעבר על ההיסטוריה הרפואית והבדיקות הרפואיות, ניתוח גורמי סיכון רלוונטיים ועוד. ניתן הסבר למטופל על הטיפול הלימפטי, מתבצעת בדיקה של המטופל – היקפים של הבצקת, סיווג מצב העור, טווחי תנועה, כוח, כאב, דרכי הלבשה ועוד. בהתאם לבדיקה נקבעת מטרת תוכנית הטיפול הכוללת לרוב שלב של טיפול אינטנסיבי להורדת הבצקת ומעקב או טיפול משמר (למניעת חזרה בשל כרוניות הבעיה).

הטיפול כולל טכניקות פיזיותרפיה מגוונות: ידניות, טיפול בעור והדרכה, אמצעי חבישה ולחץ מגוונים, טיפול מכשירני, ייעוץ והדרכה לתרגול לאורך חיים, טיפול עצמי ועוד. המינון ואמצעי הטיפול בפיזיותרפיה מותאמים באופן פרטני למטופל.

פיזיותרפיה בקריית מוצקין 04

מה כולל טיפול הפיזיותרפי הנשימתי בקריית מוצקין?

בפיזיותרפיה נשימתית אנו מטפלים באנשים עם ליקוי ותפקוד בלתי יעיל של מערכת הנשימה. הטיפול הפיזיותרפי הנשימתי מאפשר לשפר מדדים נשימתיים של המטופל הכוללים הגדלה של איכות ונפח הנשימה, טיפולי פיזיותרפיה למניעת הצטברות הפרשות בדרכי הנשימה, שיפור מדדי ניידות ועוד במטרה להקל על התפקוד היום יומי של המטופל.

טיפול הפיזיותרפיה הנשימתי מיועד למצבים רפואיים שונים כגון:

  • מחלות ריאה כרוניות
  • לאחר ניתוחים כירורגיים
  • לאחר מחלות זיהומיות בדרכי הנשימה
  • מחלות נשימה חסימתיות
  • לאחר מצבים של שכיבה ממושכת במיטה או נייחות ממושכת
  • לאחר ניתוחים מורכבים
  • לאחר שיקום לב
  • במהלך ולאחר מחלת הקורונה

במפגש הפיזיותרפיה הראשון עם המטופל מתבצעת קבלה לטיפול וכוללת מעבר על סיבת ההפניה לטיפול, ההיסטוריה הרפואית והבדיקות, ניתוח גורמי סיכון רלוונטיים איכות שינה, תזונה ועוד. נעשית בדיקת המטופל בדגש על סטורציה, לחץ דם, תבנית נשימה, טווחי תנועה וכוח, שימוש באביזרי עזר נשימתיים, תפקוד יום יומי וניידות, בניית תוכנית לטיפול באמצעות פיזיותרפיה לרבות הגדרת מטרות בתיאום עם המטופל. טיפול הפיזיותרפיה כולל טכניקות ידניות, הדרכות, שימוש באביזרי עזר לניטור ועוד.

פיזיותרפיה בקריית מוצקין 05

מה כולל טיפול הפיזיותרפיה לרצפת האגן בקריית מוצקין?

בפיזיותרפיה לרצפת האגן אנו מטפלים בנשים עם בעיות שונות ברצפת האגן. הטיפול הפיזיותרפי לרצפת האגן כולל גם רפואה מונעת ולימוד המטופלת את השימוש בשרירי רצפת האגן בהתאם לצורך ובמטרה לשמור על בריאותו ותפקודו של אזור האגן של האישה. אצל נשים רבות לאורך השנים ובשלבים שונים נוצרות בעיות רפואיות מגוונות ברצפת האגן. טיפול הפיזיותרפיה ברצפת האגן מיועד עבור הבעיות הבאות:

  • דליפת שתן, צואה/גזים
  • צניחות איברי האגן
  • חולשות
  • כאבים בהריון, בקיום יחסי מין
  • קושי בשליטה על סוגרים, דחיפות או תכיפות במתן שתן
  • לאחר ניתוחים גניקולוגים, אורולוגים וניתוחים בכלל
  • תסמינים של גיל המעבר

 

במפגש הפיזיותרפיה הראשון לטיפול ברצפת האגן מתבצעת קבלה לטיפול וכוללת מעבר על סיבת ההפניה לטיפול הפיזיותרפיה, ההיסטוריה הרפואית והבדיקות. כמו כן נערך ניתוח גורמי סיכון כגון: השפעות הורמונליות, הורגלי חיים (עבודה, תזונה, פעילות גופנית). הבדיקה הפיזיותרפית תכלול תשאול מעמיק להבנת הבעיה, בדיקה פנימית וחיצונית של מבנה רצפת האגן ותפקוד השרירים. בהתאם לממצאי הבדיקה תקבע מטרת הטיפול ותוכנית טיפול הפיזיותרפיה הכוללת: ייעוץ להרגלי התנהגות שתיה והתרוקנות, טכניקה לזיהוי, הפעלה וחיזוק שרירי רצפת האגן, מכשור מקצועי (ביו פידבק וכדומה), טיפול ממוקד לכאב, הדרכה לתרגול עצמי ועוד.

מה כולל טיפול הפיזיותרפיה הנוירולוגי בקריית מוצקין?

בפיזיותרפיה נוירולוגית אנו מטפלים באנשים עם בעיות (מחלות, פגיעות) נוירולוגיות במערכת העצבים המרכזית או הפריפרית שכתוצאה מכך נוצר שיבוש בתקשורת בין המוח ליכולת הביצוע של האדם, לדוגמא:

  • מחלת הפרקינסון
  • טרשת נפוצה
  • שבץ מוחי
  • גידולים במוח או גידולים בחוט השדרה
  • פגיעות ראש
  • טראומה לחוט השדרה


במפגש הפיזיותרפיה הראשון מתבצעת קבלה לטיפול וכוללת מעבר על סיבת ההפניה לטיפול, ההיסטוריה הרפואית והבדיקות, ניתוח גורמי סיכון רלוונטיים, איכות שינה, תזונה ועוד. בבדיקת הפיזיותרפיה מתייחסים לתסמיני הכאב, מגבלה, ספסטיות, נוקשות, קושי בהליכה, שיווי משקל וכן בדיקה ביו-מכנית. אמצעי הטיפול מגוונים ומשתנים וכוללים טכניקות ידניות, אסטרטגיית חשיבה, מכשירים ואביזרי עזר, תרגול שיווי משקל, ייעוץ והתייחסות ארגונומית, טיפול בכאב, הליכה, ניידות ושיפור איכות חיים. בטיפולי הפיזיותרפיה ניתן להקל על התסמינים ולשפר את התפקוד היום יומי. מתבצע תיאום ציפיות של המטפל עם המטופל ו/או משפחתו.

מה כולל טיפול הפיזיותרפיה לגיל השלישי בקריית מוצקין?

בפיזיותרפיה לגיל השלישי אנו עוסקים בטיפול באנשים בגיל השלישי במטרה לשפר את איכות חייהם. טיפולי הפיזיותרפיה לגיל השלישי מתקיימים עבור הבעיות הבאות:

  • שברים פתולוגיים או לאחר נפילות במפרק הירך או האגן, בעמוד השדרה, בזרוע ובשורש כף היד
  • שיקום לאחר אשפוז ממושך
  • שיקום לאחר ירידה תפקודית ואף קוגניטיבית
  • שיקום לאחר אירוע לב
  • שיקום לאחר אירוע מוחי


במפגש הפיזיותרפיה הראשון לגיל השלישי מתבצעת קבלה לטיפול וכוללת מעבר על סיבת ההפניה לטיפול, ההיסטוריה הרפואית והבדיקות, ניתוח גורמי סיכון רלוונטיים ועוד. הבדיקה כוללת הערכת מצב תפקודי, שיווי משקל, ניידות, שימוש המטופל באביזרי עזר, טווחי תנועה, כוח שריר וכאב כרוני. בהתאם לכך ובתאום עם המטופל ו/או משפחתו תיקבע תוכנית הטיפול.

הטיפול מתקיים באופן פרטני או זוגי תוך מתן כלים לתרגול עצמי והשתלבות בקהילה, כולל חיזוק כללי, הגדלת טווחי תנועה, שיפור מוטוריקה גסה, שיפור שווי משקל, טיפול לכאב, לחיזוק ומניעת נפילות. ניתנות המלצות המותאמות באופן אישי ובראייה רחבה של המטופל בהיבטים של נגישות והתאמות נגישות (הפנייה לאיש מקצוע), ניטור עצמי, איכות שינה, תזונה, בטיחות, והפנייה בהתאם לייעוץ רפואי או רגשי נוסף או תומך.

פיזיותרפיה בקריית מוצקין 06

מה כולל טיפול הפיזיותרפיה לחולים אונקולוגיים ומחלימים בקריית מוצקין?

בטיפול הפיזיותרפיה האונקולוגית אנו מטפלים בחולים ומחלימים ממחלת הסרטן ובהשפעות תופעות הלוואי לאחר הטיפולים. בפיזיותרפיה האונקולוגית מבצעים הערכה של יכולת התפקוד היום יומי והקשיים הנלווים ומתאימים תוכנית טיפול מותאמת אישית לחיזוק, שיפור התפקוד ושיפור איכות חיים. טיפולי הפיזיותרפיה לחולים אונקולוגים ומחלימים מתקיימים על רקע:

  • עייפות
  • נוירופתיה
  • פגיעה ביכולת הפיזית לתפקוד יום יומי (פגיעה בכושר הגופני ובסיבולת לב ריאה)
  • לימפאדמה (בצקות ונפיחויות)
  • ירידה בצפיפות העצם
  • ליקוי בתפקוד ברצפת האגן
  • בעיות שיווי משקל

 

במפגש הפיזיותרפיה הראשון לטיפול בחולים אונקולוגים ומחלימים מתבצעת קבלה לטיפול וכוללת מעבר על סיבת ההפניה לטיפול, ההיסטוריה הרפואית והבדיקות, ניתוח גורמי סיכון רלוונטיים, איכות שינה, תזונה ועוד. בדיקת הפיזיותרפיה של המטופל כוללת התייחסות רחבה להשפעות המחלה, הטיפול שניתן וגורמי הסיכון שלה. הטיפול כולל טכניקות ידניות, תרגול שיווי משקל בדגש על צפיפות עצם, שיפור ניידות בסיסית והליכה, כוח שריר וטווחי תנועה, טיפול בכאב, בנימול ועוד. כל אלו בתמהיל שונה לפי הצורך שעלה בטיפול.

פיזיותרפיה בקריית מוצקין 07

שירותים רפואיים נוספים במרכז רפואי חיים מלאים בקריית מוצקין

במרכז הרפואי חיים מלאים בקריית מוצקין, פועל צוות פיזיותרפיה מיומן, מקצועי, בעל ניסיון רב והכשרה רחבה לטיפול במגוון גדול של תחומי פיזיותרפיה ובעיות מורכבות. במרכז רפואי חיים מלאים בקרית מוצקין ניתנים שירותי רפואה וטיפול נוספים לתושבי הקריות ניתן להתייעץ עם גורמי טיפול נוספים (ייעוץ רפואי, טיפול רגשי, רפואה משלימה ועוד) והכל תחת מרכז אחד. אנו רואים את האדם השלם על כל צרכיו. במרכז הרפואי חיים מלאים אנו מספקים שירותי פיזיותרפיה לתושבי הקריות והצפון וניתנים מגוון של טיפולי פיזיותרפיה על ידי פיזיותרפיסטים מקצועיים בעלי ניסיון רב. נשמח לקבל אותך לקליניקה לייעוץ, הדרכה וטיפול פיזיותרפיה על מנת להחזירך לפעילות מיטבית יום יומית ונטולת כאבים.

נגישות