טיפול רגשי גוף – נפש

יצירת קשר
ניווט

מהו הטיפול הרגשי?

הטיפול הרגשי מתמקד בהעצמת האדם וכוחותיו, מעודד תהליכי צמיחה ומעניק לאדם אפשרות לחיות חיים בריאים יותר. בעזרת הטיפול נוכל לפגוש את שורש הקשיים אשר הביאו אותנו אל המרחב הטיפוליולהיות במגע עם החוויה הנוכחית ברגישות ובקצב המתאים לנו, על מנת ליצור שינוי ותנועה אל המקום בו אנו שואפים. בעזרת הטיפול נוכל להציף את החוויה הקשה/ הטראומטית במרחב בטוח, להעניק פירוש חדש לחוויה ולהיפרד מדפוסים שלא משרתים אותנו.

טיפול ריגש גוף נפש

מהו טיפול גוף נפש?

מצוקות האדם נמצאות במגוון רמות של מודעות, ומתבטאות בגוף ובנפש כאחד.

המושג “גוף – נפש” מכיר בקשר הגומלין ההדוק שבין הגוף הפיזי ובין העולם הפנימי של הרגשות והמחשבות. הבנה עתיקת יומין זו הטוענת כי גוף ונפש – שלובים זה בזה ואי אפשר להפריד ביניהם, מקבלת ביטוי גם בטיפול. טיפול גוף ונפש מתייחס הן לתובנות משמעותיות באשר להשפעה של הגוף על הנפש וההשפעה של הנפש על הגוף והן להשלכות הטיפוליות באנשים הסובלים מקשיים רגשיים או בעיות פיזיות שונות. אנו נוטים לחלק את החוויות שלנו לתחושות פיזיות או נפשיות, אך למעשה מדובר בתחושות בלתי ניתנות להפרדה. לדוגמה, התקף חרדה הוא חוויה פיזיולוגית בדיוק באותה מידה שהוא חוויה נפשית. דופק מואץ, הזעה ומתח שרירי הם המרכיבים הפיזיולוגים של תחושת דחק ודאגה נפשית.

בטיפול הרגשי המשלב גוף ונפש – מתבצעת עבודה עם מגוון כלים באופן המותאמים לצרכים האינדבידואלים של כל מטופל ובהתאם לאישיות הייחודית לו – על מנת להעניק למטופל כלים מגוונים להתמודדות. כלים משיטת הטיפול הפסיכודינאמי (טיפול המתמקד בדינאמיקה הפנימית של הנפש), טיפול קוגניטיבי התנהגותי – CBT,  כלים משיטות טיפול משפחתי וזוגי. כמו כן גישות מגוונות מעולמות הגוף נפש והאימון:  NLP- ניתוב לשוני פיזיולוגי, מיינדפולנס- מודעות קשובה ונוכחות פנימית, מפגש עם הילד הפנימי, תקשורת מקרבת, ריברסינג- טיפול בנשימה מודעת ועוד.

מה תפקיד המטפל בטיפול הרגשי?

בטיפול  הרגשי , המטפל מאפשר מרחב בטוח ומכיל אשר מאפשר ליווי בתהליך זיהויי דפוסים מגבילים הנמצאים בדרך כלל מעבר למודעות ומביאים לסבל וקושי. תפקידו של המטפל הרגשי הוא לסייע בהרחבת נקודת מבטו של המטופל על מציאות חייו והפוטנציאל הגלום בו על מנת להביא לטרנספורמציה בתקשורת בינו לבין עצמו ועם אחרים בחייו, ובכך להביא לשיפור ברווחה הנפשית ובאיכות החיים. המטפל הרגשי  מסייע למטופל להתחבר לביטוי אותנטי ולקול הייחודי של המטופל.

למי מתאים לעבור טיפול רגשי?

  • לאנשים שעברו אירועי דחק וטראומה
  • התמודדות עם משברי חיים ושינויים
  • מצוקה נפשית רגשית, הנחווית כאי נחת מתמשכת.
  • אנשים החווים תחושה של “תקיעות”, חרדה, פחד וכאב רגשי ומבקשים להשיג שינוי ולהגשים את עצמם
  • תחושה של חוסר יכולת ביטויי ורצון לשיפור הדימוי העצמי
  • אנשים המעוניינים בהתפתחות אישית ושיפור החיבור לעצמם ולצרכיהם

כיצד מטפלים באמצעות טיפול רגשי המשלב גוף ונפש?

ככל טיפול רגשי אחר, גם טיפול רגשי המשלב גוף – נפש הוא טיפול המבוסס על שיחות, טיפול לנפש שנועד להביא לשיפור איכות חייו של המטופל והפחתת המצוקה שהוא חווה. בניגוד לטיפולים רגשיים אחרים, בטיפול רגשי המבוסס גוף ונפש נעשה גם שימוש רב במידע שהגוף מביע, על מנת להבין את מקור הכאב הנפשי. בנוסף, לעיתים משתמשים בגוף ובתגובות הגופניות כדי להשפיע על הנפש.
טיפול גוף ונפש עושה גם שימוש במגוון טכניקות מוכרות אחרות מהטיפול הנפשי כמו למשל טכניקות קוגניטיביות התנהגותיות (CBT) הגורסות כי דפוסי חשיבה והתנהגות משפיעים על רגשותינו ועל החוויה הנפשית שלנו, (כך למשל שינוי הרגלי עבודה, הפחתת לחץ או אימוץ אורח חיים בריא, מסייעים לא פעם לאנשים הסובלים מבעיות גופניות שונות).

המפגשים הטיפולים המשלבים גוף נפש יכולים לכלול בתוכם שיחה, דמיון מודרך, כלים מעולם האימון, מדיטציה ותרגילי נשימה בהתאמה לאישיות המטופל והעדפותיו.

טיפול רגשי המשלב גוף ונפש במרכז רפואי חיים מלאים

במרכז רפואי חיים מלאים מתקיים טיפול רגשי גוף – נפש המבוצע על ידי טליה בוקובזה, בעלת הכשרה ייחודית בתחום:  תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית MSW) – התמחות בטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי). B.A בעבודה סוציאלית- התמחות בתחום ילד ונוער /התמכרויות.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי  CBT) בשילוב מיינדפולנס). ריברסינג- טיפול בנשימה מעגלית מודעת CCB- Conscious Connected breathing)) האקומי (Hakomi), לימודי בודהיזם.

הטיפול הרגשי המשלב גוף נפש מסייע לאדם להתמקד בהעצמת כוחותיו, מסייע בשחרור מתחים וחסמים ומעודד תהליכי צמיחה המעניקים לאדם אפשרות לחיות חיים בריאים יותר- ברמה הנפשית והגופנית כאחד.

צור עימנו עוד היום קשר לקביעת תור לטיפול רגשי במרכז רפואי חיים מלאים. לחוויית טיפול אחרת, המשלבת מקצועיות, שירות וזמינות!

נגישות