פיזיותרפיה רצפת אגן

יצירת קשר
ניווט

הפיזיותרפיה לשיקום רצפת האגן עוסקת בבעיות שמקורן ברצפת האגן. עם השנים נוצרות בעיות רפואיות ברצפת אגן שיכולות להופיע בשלבים שונים בחיי האישה. בטיפול הפיזיותרפי מתמקדים בבעיה הספציפית עליה פונה האישה (צניחות איברי האגן, חולשות, כאבים, קושי שליטה על סוגרים, לאחר ניתוחים ועוד). בטיפול הפיזיותרפי יש התייחסות רחבה לרפואה מונעת ולימוד שימוש בשרירי רצפת האגן במועד ובתזמון הנכון, כמו גם בכוח המתאים של השרירים לשמירה על בריאותו ותפקודו של אזור האגן.

מדוע יש צורך בפיזיותרפיה לרצפת האגן?

רצפת האגן ממוקמת בגוף בתחתיתו של האגן. היא נראית כמעין ערסל ומורכבת משרירים, רקמות חיבור, עצבים וכלי דם. מעליה יושבים איברי האגן הכוללים, שלפוחית, רחם וחלחולת ובה פתחים לשלושת האיברים הללו. שרירי רצפת האגן הינם השרירים התומכים באיברי האגן ומרכיבים את מערכת הסוגרים של מערכת השתן, הנרתיק ומערכת העיכול. שרירי רצפת האגן הינם שרירים רצוניים (בשליטתנו) וביכולתנו לכווץ ולהרפות אותם באופן מודע. לשרירים אלו תפקיד חשוב ביכולת לשלוט על הצרכים (התאפקות והתרוקנות במועד המתאים), בשמירה על מיקום איברי האגן ובמתן תמיכה טובה לאיברים הללו במנוחה ובמאמץ, בתפקוד מיני וכמובן בתהליך הלידה. עם השנים נוצרות בעיות רפואיות באגן  שיכולות להופיע בשלבים שונים בחיי האישה, בהם רצפת האגן עוברת שינויים (טרום הריון, הריון, לאחר לידה, אימהות, נשים בוגרות ובגיל המעבר). בעיות רפואיות אלו קשורות למערכת השתן ומערכת העיכול ומרביתן אפשריות לטיפול. ככל שנקדים לאבחן ולטפל באמצעות הפיזיותרפיה, כך ניתן לצפות לתוצאות טובות ושיפור משמעותי באיכות החיים.

למי מיועדים טיפולי פיזיותרפיה לרצפת האגן?

  • קושי/אי שליטה על הסוגרים (במאמץ, התעטשות, קושי להתאפק)
  • צניחה של איברי האגן
  • בריחת שתן, דחיפות ותכיפות במתן שתן, שלפוחית רגיזה
  • כאבים בעת קיום יחסי מין, הפרעות בהנאה מיחסים
  • תקופת הריון ולידה לרבות, כאבים (אגן, גב וירך) בהריון והכנת רצפת האגן ללידה או חיזוק ושיקום לאחר הלידה
  • עצירות כרונית, קשיי התרוקנות, דליפות צואה וגזים
  • שיקום לאחר ניתוחים גניקולוגים

כיצד נערך טיפול פיזיותרפי ברצפת האגן?

הטיפול הפיזיותרפי מתבצע על ידי פיזיותרפיסטית מומחית לטיפול ברצפת האגן. בתחילת הטיפול הפיזיותרפי נערך אבחון (קבלת אנמנזה) הכולל היסטוריה רפואית, גורמי סיכון, אבחון רופא, תלונות המטופלת וביצוע בדיקה קלינית. בשלב הבא מותאמת תוכנית טיפול  פיזיותרפית אישית, לרבות הצבת מטרות והדרכה לתרגול בבית. טיפולי הפיזיותרפיה ברצפת האגן דומים מאוד לטיפול ולאימון פיזיותרפי של כל שריר רצוני אחר בגוף. במידה והשריר חלש – נחזק אותו, ובמידה והשריר מכווץ ומקוצר – נרפה ונמתח אותו. בנוסף, ייתכן שימוש באמצעי טיפול פיזיותרפיים נוספים.

טיפולי פיזיותרפיה ברצפת האגן במרכז רפואי חיים מלאים

במרכז חיים מלאים נתאים את הטיפול הפיזיותרפי לבעיה הספציפית ברצפת האגן עליה מתלוננות הפונות כרפואה מונעת וכטיפול ונלמד אותן להשתמש בשרירים במועד ובתזמון הנכון, כמו גם בכוח המתאים לשמירה על בריאותו ותפקודו של אזור האגן. במרכז רפואי חיים מלאים מחלקה פיזיותרפית הכוללת צוות פיזיותרפיים מקצועיים בעלי ניסיון עשיר ורחב בשיקום רצפת האגן. הטיפול הפיזיותרפי, נעשה בתאום עם הרופא המטפל. צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת תור לחוויות טיפול פיזיותרפי אחר המשלב מקצועיות, שירות וזמינות!
נגישות